Wednesday, May 19, 2010

saya yang basah

bila hari hujan , saya jadi celaru. resah dan bimbang menjadi satu rasa yang resah.

aku memang tak rasa selesa bila time balik atau pergi kerja hujan. bukan tak suka, tapi pastinya mengganggu perjalanan saya yang sedia cacat ini. nak buka payung pun, memerlukan kosinterasi yang betul. ya la orang pakai dua tangan, aku hanya berfungsi tangan di sebelah kiri jer. apabila payung dibuka, mesti tak stabil dah berjalan . maner nak kawal payung, beg lagi, nak angkat kain lagi, nak control jalan lagi supaya tak terjatuh.
tu belum lagi kalu payung tu ditiup angin. jalan yang sedia tak stabil , jadi makin buruk.

aku memang merungut. saya bersyukur . saya cuma nak cerita kesusahan.agar orang mengerti.

ni masuk cerita dajal. tengah aku control diri dalam hujan, ada sebuah kereta yang baik hati, telah sengaja/ tak melanggar lopak air dan menyebabkan baju aku basah. aku fikir positif, mungkin dia tak sengaja. tapi kereta lain sebelum tu, tak langgar lopak air itu.dengan perasaan dikuasai perasaan jahat, aku doa satu hari dia pun kena langgar lopak air tapi cuma dalam hati.zalim jer.dan suatu hari bila aku dah ada kereta, aku langgar lopak air, dan basahkan baju orang lain.sebab tu, sampai sekarang,aku tak ada kereta.

3 comments:

  1. makissa pernah terbang dengan payung waktu ribut romantik bertiup.

    ReplyDelete
  2. tika ujan menjelma aku menjadi takut.....bukan tkt pada rahmat hujan tp aku tkt terjatuh sendiri..

    ReplyDelete
  3. ni kisah orang cacat n hujan....

    ReplyDelete