Tuesday, May 4, 2010

JANJI YANG AKU TAK BOLEH BERJANJI

aku pernah janji tidak akan menulis blog sambil menangis. tp aku tidak dapat menepati janji itu.

ku kira banyak air mata tumpah kerana seorang insan istimewa ini. pasca kehilangannya, sehinggalah sekarang. di saat dia tidak mengecapi udara lagi, aku tahan air mata dari mengalir. sembunyikan segalanya dalam sekeping hati yang redha dengan kepergiannya. aku tidak akan benarkan air mata menjadi santapan adik adik ku.sebaliknya, aku menangis saat segala isi alam telah bermimpi indah.

masih terbayang , di saat aku keputusan spm baru diumum yang kukira baik, tetapi tidaklah cemerlang, saat aku serahkan slip spm di ruang wad hospital, ku lihat airmata mengalir. katanya, aku ne,pandai, tapi sayang jadi anak ayah, anak nelayan, anak orang miskin.aku kata aku tidak menyesal menjadi anak ayah, tak per la tak u pun ,aku tak pernah kisah. disaat itu , dia terus memelukku. aku terasa kasih sayangnya yang selama ini aku curigai dia tidak menyayangi anak cacat macam aku. di saat aku mendapat keputusan spm ,ayahku dipatuk ular yang yang berbisa untuk mencari rezeki untuk kami.


ayah............sekarang along dah kerja. dah ada duit sendiri,...........ayah tak payah kerja lagi. boleh ke aku cakap kata kata ini kat dia lagi.


aku tidak mahu beremosi berlebihan.


aku tidak akan berhenti menulis tentang ayah di ruang blog ini..............

dah lama aku tak dengar orang panggil aku asma sebab orang yang panggil nama itu telah lama berhenti bernafas di dunia ini...............

No comments:

Post a Comment