Sunday, May 9, 2010

hati yang kau sakiti

bila ada masalah telefon aku
bila bosan telefon aku
kini kau dicurangi
kau minta aku dengar cerita kesedihan kau
bila aku bertanya lebih
kau marah aku

pernah ker terfikir perasaan aku
bila mendengar cerita itu
ya aku tak mampu kawal emosi
salah ker aku menangis
kau kata ini pembalasan.............
kau kata aku yang doakan kau tak bahagia

aku bukan patung cendana
aku bukan robot
aku bukan benda tidak bernyawa
aku bukan makhluk yang tidak punya perasaan

aku perempuan yang baru saja kehilangaan kekasih.
aku kekasih yang kau curangi


aku benar benar tidak tahu
cara menluahkan kesedihan.
cerita ini terlalu buruk
untuk aku tulis


pelangi muncullah kembali
warnakan hati yang telah lama kelabu

aku cuma minta dari Tuhan dicepatkan jodoh
agar aku tidak lagi mengharap kembali
pada suatu yang terlalu menyakitkan hati............

No comments:

Post a Comment