Thursday, May 20, 2010

saya tak der perasaan

semalam, adik bomgsu aku tel .
sekitar pukul 12.30 malam .
katanya, along , ma tak dok.
berkali kali dia ulang.
hanya satu benda buruk muncul yang fikiran yang mamai terbangun dari mimpi.

saya ulang frasa itu.
mengerti maskud aku dah lain.
dia jelaskan.
ma tak dok kat tempat tidur dia.
aku jadi hairan.

tiba tiba aku teringat.
anak jiran mak aku sedang sakit.
agaknya dia ke rumah jiran aku.
adik aku tak berani nak keluar.
aku suruh tinjau2 jer.
katanya ada banyak kereta kat rumah jiran.
aku memang agak ma aku ke sana la.
aku suruh dia turun rumah ke jiran tengok ma aku ada ke tak.
10 minit lepas itu, aku telefon balik.
syukur alhamdulilah , seperti yang dijangka ma aku ke memang berada di tempat itu.
aku sambung tidur balik.
rasa macam dalam mimpi jer.

1 comment: