Tuesday, May 18, 2010

kesalahan dalam penjenamaan...

orang kita selalu salah cakap..apabila nak sebut sesuatu benda...sebab selalu sebut jenama bukan benda tu
contoh...

milo - minuman coklat
pampers - lampin pakai buang kan ( aku tak der anak lagi,sila betulkan kalu salah, kesian dengan huggies, drypers, and so on jenama lain)
panadol - nama betulnya paracetemol ( sori kalu salah eja, aku tak layak jadi nurse)
maggi- makanan segera...( kesian mee len , maggi jer dapat nama
clorox - peluntur pakaian...(yang ni,aku pun selalu sebut, sejak dari kecik, tp kalu sebut , peluntur pakaian sekarang ni, ma aku mesti cakap aku dah jadi orang putrajaya..)

rasa- rasanya ada lagi tak?

3 comments:

  1. ade lagi
    colgate - ubat gigi (aku guna darlie, cam ne?)
    sirap - air gula (sirap ros)
    rantai tangan dan gelang tangan - asal pakai kt tangan kompom aku panggil gelang.

    ReplyDelete
  2. dulu masa kamera tak canggih lagi kita panggil dia punyer filem tu selalu panggil kodex padahal kodex tu jenama...

    ReplyDelete