Saturday, May 1, 2010

pas bulanan

ari ni betul 2 aku lupa bahawanya ari ini telah melangkau ke 1 Mei.ari sabtu macam ni aku akan cari nasi lemak yang dijual kat food court persint 8A dengan harga satu ringgit. mcm biasa naik bas . sebenarnya food court tu tak jauh. kalu jln kaki boleh sampai. aku kan malas mengeluarkan peluh dan tenaga. bangun pun dah lewat. matahari dah mencacak tegak, aku baru breakfast merangkap makan tengahari. bas datang, naik n mcm biasa tunjuk pas bulanan, tapi muka driver bas tu semacam .dia terus tanya nak g maner. aku cakap la nak g pasar kat depan. dia terus kata tak per la.aku pun tak pikir apa apa. turun dari bas terus g beli nasik lemak. dan aku tengok paper metro. baru aku perasan ari ni 1 mei.patut la driver pas tu semacam jer . aku tertunjuk pas april. lupa nak tukar pas. malu siot dgn abg bas tadi . aku hanya manusia biasa yang tak lepas dari buat kesilapan.

mei , bulan yang istimewa. bulan yang penuh dengan sambutan istimewa untuk orang yang banyak berjasa dalam hidup kita. hari ibu dan hari guru. tanpa mereka kita tak kan berada di tahap di mana kita sekarang. tapi jika jadi penjahat ker, perogol ker, penagih , pembuang bayi ke,itu bukan jasa kedua 2 insan mulia ini. ibu dan guru pastinya menginginkan kita jadi yang terbaik.


kepada semua pekerja hari ini hari yang anda diraikan. untuk aku pula baru tahun ini aku betul betul termasuk dalam golongan pekerja.


No comments:

Post a Comment