Monday, November 29, 2010

#surat cinta untuk bakal penggantin saya#

                                                                                                                       Tarikh : 29  November 2010

                                                                                                                   Rujukan : ILOVEUSYTT (S) 1

Encik Bakal Penggantin Saya

Dimana Sahaja Anda

Seperti Mana Allah Telah Tetapkan

Pada Jodoh Saya



Encik,

Surat Pengakuan Saya Sebelum Awak Pilih Saya Sebagai Penggantin Awak

Perkara di atas adalah dirujuk. Tetapi saya nak bagi tahu jugak.

2.         Saya Thuwaibah binti Muhamad. Ya awak dah nama saya kan. Sajer jer saya tulis sebab awak kan cakap nama saya cantik dan unik kan . umur saya perlu ker bagi tahu. Saya pinjam kata kata Rita Rudaini. Umur hanya pada angka, bukan pada wajah.

3.                        Ok ok………….saya tak nak karang panjang panjang. Saya tak reti karang surat ni. Tapi demi meneruskan warisan nenek moyang kita, saya tulis surat ini. Kita terus ke isi isi penting perkara yang awak kena tahu sebelom awak ambik saya sebagai suri hidup awak. Senarai namanes namanes adalah seperti berikut :

I ) Saya kalau hari minggu, memang akan bangun lewat . standard pukul 10.00. pastu kemas rumah , basuh apa yang patut,standard sarapan pagi nasik lemak persint 8. Bersamaan dengan makan tengahari.. oh ya sambil kemas kemas rumah mata saya akan tengok cerita kartun yang terhidang untuk kanak – kanak . apa boleh buat, saya tak mintak pun cerita 2 tu, tapi dah ada tengok jer la ya. Malam baru masak. Tu la kalu saya kat umah. Kalu keluar tak ada maknanya saya nak masak.

ii) saya suker sangat tengok detective conan. Hahahaha…tak leh miss tau…kalau nak keluar saya akan pastikan saya tengok dulu. Mana boleh tinggalkan budak kecik kesayangan saya. Tapi kalau dah kahwin dengan awak, jangan marah la kalau saya berebut remote control dengan anak anak semata nak tengok conan ya.

iii) saya obses giler dengan cerita korea. Saya boleh nangis tau biler ada part sedih. Dan saya boleh gelak sorang sorang dengan watak heroinnya yang kadang kadang sengal macam saya. Jadi awak fikir pulak saya ni giler bila tengok cerita korea. Saya Cuma nak pinjamkan bahu awak untuk saya menangis dan baju awak untuk kesat segala airmata dan hingus saya meleleh. Lalalala…..

iv)saya sebenarnya berat hati nak bagi tahu. Dan saya kena jujur kan dengan awak . sebenarnya saya terlalu sayangkan dua jejaka yang muncul dalam hidup saya . saya namakan dia orang, dua S . S yang pertama dari zaman sekolah lagi saya kenal dia. Saya menyimpan kasih kat dia. Lepas itu, dia menghilang. Awal tahun ini , baru saya jumper balik dia. Itupun dalam filem Adnan Sempit. Ya …awak S pertama saya Shamziey Sam. Huhuhuhuhu….S Kedua saya adalah seorang budak lelaki yang wajar saya panggil saya adik. Hahahaha…tapi dia ini banyak skandal gak……tak tahu la kebenaranya…..tapi saya suka tengok dia….handsome sangat …….Shahir namanya……..huhuhuhu…awak kenal kan

ok lah awak saya tak panjang cerita lagi . tu jer untuk kali ini. Penat la tulis panjang panjang. Nanti akn ada surat susulan untuk awak . apa apa pun saya sayang awak . bak kata fyan jamal ,sayang 150 juta kali…..saya tak tipu….len kali saya karang lagi ek…..

yang tidak telus,
aku

6 comments: