Tuesday, November 16, 2010

Maafkan saya

Saya betul betul rasa bersalah. Rasa bersalah yang sangat. Awak, saya dah cuba. Cuba terima awak. Tapi saya tak dapat tipu perasaan saya. Awak, saya betul betul tak boleh terima awak. Saya sukar menolak permintaan oranng. Tapi kalau sudah babitkan soal perasaan, saya kena tolak. Awak suka mendesak. Awak suka memaksa. Saya ada hak untuk memilih teman hidup. Saya tahu awak akan kecewa. Tapi apa gunanya untuk saya bersikap hipokrit. Saya cuma berterus terang. Ini soal hati. Lagipun awak itu bekas pakwe kawan saya suatu pada masa dulu. Saya tahu bagaimana perasaan itu. Bagaimana perasaan seorang teman baik apabila mengetahui kawannya kini menjadi kekasih hati pakwenya dulu. Memang tiada salahnya, cuma saya meragui jika saya yang berbuat demikian. Awak kata hati boleh berubah. Ya dan saya percaya. Tapi tentunya kuasa dari yang Maha Kuasa. Saya hanya bertindak rasional. Saya bukan orang yang baik. Saya bertindak mengikut akal bukan sekadar rasa hati. Awak , dalam soal perasaan tiada sapa yang salah, tiada sapa yang betul. Saya mencari lelaki yang bukan hanya menyayangi saya, tapi lebih dari pengertian seorang kekasih. Saya yakin dalam satu hubungan, bukan hanya cinta jadi pengikatnya kan. Awak , andainya tuhan saya mentakdirkan saya untuk awak, saya terima, tapi buat masa sekarang saya memang tak boleh terima. Saya sudah padam awak dari senarai rakan saya di mukabuku.

Untuk kawan kawan, bagilah pengertian apa pun tentang entri ini. Saya sekadar meluah rasa. Saya memang tengah sedih. Salah ker andai saya menolak seseorang andai tiada rasa indah menghuni hati saya ketika ini. Ya satu rasa yang saya rasa adalah simpati.

2 comments:

  1. bukan salah pun tolak cinta. tapi kita tak punya hak menghalang dia suka kita. asalkan tak mengganggu dah r.

    ReplyDelete
  2. yup....bukan salah dia pun kalau suka kat kiter kan....tapi bukan salah kita jugak kan kalau kita tak suka dia...

    ReplyDelete