Thursday, November 4, 2010

ketawa dan nangis , tapi bukan orang giler.

Hari saya mood aku bercampur gaul.saya sedih sebenarnya. Ma telefon malam tadi. Menangis. Aku paling tak tahan bile ma yang menangis. Pagi ini saya cuba ceriakan diri. Entah. Sekarang susah sangat nak menangis. Semalam dah menangis . Saya pun tak tahu kenapa susah sangat sangat menangis sekarang. Ada sesuatu yang tak kena berlaku kat famili sekarang. Yang tidak membenarkan saya saya balik kampung sekarang. Aku tak nak letak status ini kat fesbuk. Blog ini bukan ramai orang sangat baca kan. Lebih baik saya dedahkan di sini. Terlalu peribadi nak diceritakan detailnya. Moga ma tabah hadapinya. Dan semoga aku pun kuat di sini. Kadang kadang kita dah jadi yang terbaik, tapi sapalah kita kan untuk tentukan kita ini baik. Adakala kita rasa kita dah terbaik, tapi hasilnya tetap hampa.siapalah kita kan. Yang Maha Berkuasa yang berhak meletakkan ketentuannya. Dia sedang menguji kita kan. Meletakkan kita di tempat sepatutnya kita berada sekarang. Susah mendinginkan hati yang beku. Susah mengubah perasaan seseorang. Sebab itu kadang kadang Allah tak bagi apa yang kita minta tapi memberi sesuatu yang besar hikmahnya. Yang kita tak duga sama sekali. Sesuatu yang lebih besar dari yang minta kita kan. Aku pun sedang belajar menerima keadaan seadanya. Dan lalui apa yang mendatang dengan "slumber"


2 comments:

  1. diharap pelangi tabah menghadapi segala ujian yang dilalui...betul, org tidk fhm apa yang kita lalui n hadapi...

    semoga ALLAH akan memberkati segala perjuangan dan kehidupan yang dilalui pelangi dengan perasaan yang berbunga2 dan hari2 yng ceria Aminnn.....

    ReplyDelete
  2. thanks ya honey ....yup kdg 2 kita sendiri tak faham mengapa semua tu berlaku sehinnga kiuta bertemu hukmahNya...

    ReplyDelete