Friday, April 16, 2010

terjumpa beberapa cter dalam blog yg tulis pasal isu kekejaman ke atas kanak 2. maklumbalas dari beberapa pembaca cukup hangat.aku sekadar menjadi silent reader yg tegar. tp aku tertarik dgn beberapa komen yg mempertahankan perempuan yang tegar yang buang bayi.kata mereka si ibu tertekan. tak ada pembelaan.tak ada yg prihatin.tak ada jalan keluar. kau benggong ker apa? mmg la kau akan malu pompuan. masa kau bg tubuh dilanyak sepenuhnya oleh jantan jahanam tak der pulak rasa malu.tak der pulak kau bg tahu mak bapak apa yg kau buat dgn jantan tu.. manernya mak bapak kau tak terkejut bila kau bg tahu perut kau membonyot dgn tiba2 kalu tak ada benih jantan tu yg dah tertanam dalam perut kau.plz la ok . kita kena bertanggungjawap ke atas kesalahan sendiri.masa dah terjadi tu kau kena pikir jalan yang terbaik.apa yg jadi tu cukup la. aku tak ada nak bagi ayat bunga2 tu org org mcm ni. kena positifkan diri. mungkin anak yg dikurniakan Allah menjadi jalan yang terbaik untuk kau menjadi orang yang kembali ke jalan Allah. jgn tambah dosa. percayalah,ada yang masih sayang.tak kisah sapa pun org tu. mak ayah akan tetap sayang. aku pun bukan prejudis sangat kat org yg terlanjur ini. cuma yg aku marah dan geram kau buang bayi tu sesuka hati dan bagaikan tiada nilainya nyawa seorang manusia.
nyawa manusia bukan dikira dgn wang ringgit. dan aku tahu org yg buang bayi ini , akan rasa lebih tertekan kerana diburu ramai pihak. akan rasa takut dengan bayangan sendiri. plz, fikirkan berkali kali sebelum buat apa apa tindakan.

No comments:

Post a Comment