Tuesday, April 13, 2010

lagenda budak setan dan setan bukan lagenda

tak nak tulis pasal bayi yang dibuang.........mcm buang sisa makanan kat tong sampah.bengong,jahanam.mcm sial.agaknya kau suka kot org panggil mcm tu.cepat 2 la harapnya muka kau tersiar di ruang media.bayi kau masuk tv,suratkabar,dengan penuh hina.hina..?bukan bayi kau yg hina.perbuatan kau yg hina.langsung tak ada sifat perikemanusian.kalu ada sesaper yg simpati dgn kau tu,org tu masih ada sifat belas kasihan.masih rasional dan boleh membuat pertimbangan kenape kau buat begitu?tp aku dah tak ada rasa simpati tu.apa guna bersimpati ke atas org yang cipta dosa yang tiada kesudahan.stop .dah cakap tadi tak nak cakap pasal tu lagi.

aku nak cakap pasal kegilaan aku dari dulu sampai kini.membaca novel.lantaklah nak cakap apa.tu aku punya minat.aku tak susahkan org pun kerana minat aku.tapi sekarang cerita mcm sama.kahwin paksa.tak suka pada mulanya. pas tu suka balik.timbul krisis.pas tu bahagia balik.
tak dinafikan juga,ada ceritanya yang masih segar dari idea ceritanya.sempoi,rasional dan tak terlampau menlebihi realiti seorang manusia. maskudnya...........tidaklah terlebih cantik fizikal wataknya....terlampau baik .........itu tidak real.tapi tak boleh lawan cerita malar segar 'lagenda budak setan'.cerita cukup sempoi tapi cukup menyentuh hati.kasyah,amelia,ayu,azmi.watak watak tu terlampau melekat di hatiku dan sukar dibuang dalam kepala.

cerita ini sudah difilemkan.menunggu masa untuk berlegar di pawangan.aku tak sabar nak tengok.adakah seindah novel dikarang akashah. heronya farid kamil .oklah tu. tapi aku suka lagi kalu si shamzey sam (adnan rempit tu yang bawak watak kasyah)dia punya feeling mesti terlebih.dah bayangkan dah ni. lisa sesuai la watak ayu. fazura watak caterine. que watak azmi. sesuai sangat. tapi siapa yang bawak watak amelia. tunggu saja di pawangan. pas tgk cerita ni aku komen balik.ok.

back to my world................

No comments:

Post a Comment