Tuesday, March 23, 2010

niat di hati nak sambung cter yang ditulis kat blog ni. citer sudah dikarang.namun takut disiarkan. takut dicopy dan dipastekan.sudahnya aku karang jer kat laptop.tapi tak per la. ia sebenarnya adalah satu projek khas yang masih dalam perancangan. sekarang aku agak sibuk.sibuk dgn apa? banyak laaa........tapi kerja kan tak abis selagi nyawa tak putus dari badan.begitu juga dgn masalah. tak kan terkubur selagi jasad tidak disemadikan ke liang lahad. sekarang aku punya pelbagai cerita yang bisa menghempas perasaan sedih yang sering mengulang ke dalam perasaan yang sering gundah. lari dari masalah bukan penyelesaian terbaik yang ada. hidup punya pelbagai pilihan.aku belajar lalui semua ini sekarang.dulu sering jua aku lari masalah.aku hanya manusia yang punya pebagai cerita dan masalah yang sentiasa menlingkari kehidupan. tak kan terputus selagi bergelar manusia yang punta nyawa.aku kagum dengan ketabahan manusia yang tidak putus asa dalam kehidupan. Kita diuji dengan macam macam perkara.betul kata ma aku, jangan tgk kita punya kelemahan, tgk org lain punya kelemahan. sebab kita sentiasa jadi tidak bersyukur apabila terlalu mengagungkan kelebihan orang lain.teringat dengan satu kata dari novel yang aku lupa tajuknya 'hidup tak selalu indah , hati tak selalu gundah.

p/s : aku menulis ini untuk mengurangkan apa yang tidak boleh terluah, walau sebenarnya tidak terluah sepenuhnya...........

No comments:

Post a Comment