Monday, March 29, 2010

bayi di buang lagi

sadis giler kalu tgk gambar baby yang dijumpai di kawasan pembuangan sampah , digigit anjing , terputus tangannya. . apalah dosa dia diperlakukan sebegitu. chop........dia tak berdosa. mak bapak budak tu berdosa.kalu perkatakan isu ini ramai orang berkata begitu, bercakap begini. yang terjadi tetap sudah terjadi. bayi tu pun dah selamat kat syurga. orang kata tak patut kita salahkan ibu bayi tu. memang la. dia dah buat dosa. tapi dia tambahkan dosa itu. dia tak der pilihan? pilihan? masa wat dosa dia ada pilihan tak? dia yang memilih untuk membuang bayi dan dibagi makan anjing.aku pun perempuan. aku pun ada buat jahat. lebih baik kita membuat pilihan yang betul. dosa kita datang dari salah kita. aku tak tahu siapa siapa yang rasa simpati kat perempuan yang buang bayi tu. perlu ker ada rasa simpati kat perempuan mcm tu ? tak payah nak fikir sapa lelaki bodoh dan macam binatang tu. kerana dia adalah punca kejahatan itu. tapi perempuan mesti diberikan rasa keibuan dan rasa sayang pada bayi itu. kalu tak ada, aku tak tahu kategori apa perempuan jenis mcm tu. tak ada tempat mengadu. bohong. Allah tu sentiasa ada.

aku tulis untuk ingatkan diri sendiri
Allah nak tunjuk sekelip mata
jangan rasa kalau bergelumang dengan dosa
Allah akan tolong melainkan kita bertaubat
sekali lagi ini untuk peringatan untuk diri sendiri.............

No comments:

Post a Comment