Monday, October 25, 2010

25102005 - 25102010

Aku nak sangat tulis dalam blog hari ini. Tapi mood menulis tak ada datang. Kepala rasa sakit. Badan rasa tak sedap. Dan hari ini saya sibuk sangat tapi masih ada masa tulis blog dan jenguk fesbuk. Saya memang suka menulis. Tapi tak suka sangat tulis apa saja yang ada bentuk formal. Contoh surat, memo, laporan. Dan masa sekolah dulu memang saya tolak tepi kalau ada pilihan karangan yang bentuk formal. Saya lebih suka tulis cerita,atau rencana yang membolehkan saya merapu dengan jayanya. Dan masa sekolah selalu sahaja karangan saya dapat pujian dan dijadikan contoh oleh cikgu bahasa melayu saya. Untuk menunjukkan saya seorang suka membangga diri , saya kerap menang dalam penulisan cerpen semasa di sekolah. Tak percaya? sijil kemenangan saya masih tersimpan kemas dalam folder sijil saya. (saya riak kan) hahahahaha…..



Sekarang saya sedang cuba menulis lagi. Tapi saya suka ikut mood bila menulis. Eh tadi kan saya tulis mood menulis tak datang hari ini.. Tipu la….saya susah nak berhenti kalau sudah mula menulis.


Sebenarnya saya nak bercerita pasal tarikh 25 10 2005. Dah lima tahun kan. Lima tahun saya tidak mempunyai ayah. Ayah saya meninggal 25 Okt 2005 jam kira 2.20 petang, bersamaan 10 ramadan. Dulu saya tak dapat bayangkan kalau sudah tiada ayah. Kerana saya amat bergantung pada ayah saya. Tapi 5 tahun ketiadaanya saya memang merasakan banyak perubahan dalam hidup saya. Alhamdulilah saya sudah menjadi sebahagian manusia mencari rezeki sendiri. Saya sudah mendapat segulung diploma. Tapi itulah membuat saya terkilan, ayah tidak dapat melihat semua ini dan takdir Allah saya saya mendapat semua ini setelah ketiadaannya. Saya tahu, kalu hayatnya masih ada sehingga hari ini, tentunya dia tidak menjangka anak istimewanya ini sudah melangkah sejauh ini. Saya memang terkilan dia tidak merasa kejayaan saya pada hari ini. Walaupun bukan sebesar mana, saya bersyukur masih diberi peluang oleh Allah untuk mengecap nikmatNya.










No comments:

Post a Comment