Thursday, June 2, 2011

Bukan Sesiapa

Kita mulakan cerita yang tiada kesudahan. . Kita bubuh racun yang bisanya menjadi santapan paling enak untuk membunuh jiwa ini. Tak perlu nampak lukanya agar orang lain boleh tiada bercerita tentang kekurangan kita. Dan kita semakin alpa luka ini. Kau bilang aku sudah mencipta demdam yang tidak kau inginkan. kau karangkan  cerita cerita duka kita. kau cerita tentang dia. dia yang aku cemburui dalam dia. Dia yang jadi baik depan mata kau. Dia yang suka ungkitkan tentang kekurangkan aku. Dia gemar ungkitkan ayat mengada gada. CIS...aku memang bencikan dia.

lagi. Sekarang aku ingin bercerita pasal lain. kau sudah tolak ketepi. makin sakit hati. Buanglah aku jauh-jauh.aku lagi suka.

dan aku semakin tawar. sungguh. aku bosan mengulangi rutin yang sama. biarlah. Serahkan pada Allah . DIA yang punya jawapan yang pasti

No comments:

Post a Comment