Monday, September 6, 2010

kerana status FB

Hari hari terakhir Ramadan. Ada Rasa bimbang. Mungkin ini adalah Ramadan terakhir buat aku. Jika tidak diizinkan Allah , mana mungkin aku bertemu Ramadan yang berikutnya.

Aku Tinggalkan persoalan itu, kerana jawabannya ada pada Yang Maha Mengetahui.

Ok. Status fb in love with Yassin. Sememangnya tiada sebab khusus aku letak status itu. Ayat ringkasnya, untuk memain. Rupanya mengundang rasa aku istilahkan kurang senang pada mr teddy. Dan gara gara aku tukar dari " single ke 'in relationship' membuatkan mr teddy telefon untuk dapatkan penjelasan. Sibuk bertanya siapa yassin . Aku pun tak tahu siapa Yassin. Yang aku tahu, Yassin adalah karektor dalam drama bersiri di TV3. Dan aku suka sangat dengan watak dan cara dia berlakon. Segak, penyayang, suka kanak kanak, kelakar dan sanggup berkorban untuk orang lain. Aku pun lupa tajuk drama itu.

Mr teddy sibuk bertanya dia duk kat maner? Kerja apa? Cacat ke tak?Dan aku berbohong. Cerita segalaanya pasal yassin yang tak wujud dalam hidup. Biarrlah aku menipu.aku gambarkan kepadanya Yassin itu mengikut gambaran yang terlintas di fikiran. Bayangkan lah dari pukul 10.00 mlm , dan sambung telefon balik aku pukul 4.00 pagi dan masih tanya perssoalan yang sama. Aku tak pernah sibuk tanya pasal awek kau. Tapi kau sibukkan biler aku ada 'pakwe' lain kan.

Kau betul betul buat aku sakit hati .....

No comments:

Post a Comment